DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri III
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FYT 201
Güz
3
12
9
12
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersle amaçlanan; terapötik amaçla kullanılan elektrik akımlarının akım özelliklerini, kullanım biçimleri, oluşturdukları klinik etkiler ve uygulama şekillerinin teorik ve pratik alanlarda anlatım ve öğretilmesidir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Elektroterapi modalitelerinin akım özellikleri ve etki mekanizmaları hakkındaki güncel bilgileri, cihazların bakımı ve gerekli ayarlamaların yapılmasında kullanabilecek,
  • Uygulama yapılacak tedavi bölgesi için uygun elektrod seçimini ve patolojiye göre ergonomik pozisyonlamayı yapabilecek,
  • Uygulama sırasında sorunları tanımlayabilecek ve yaratıcı çözümlerle tedaviyi uygun bir şekilde yapabilecek,
  • Hasta, hasta yakınları, çalışma arkadaşları ve idare ile doğru ve açık iletişim sağlayabilecek,
  • Tedavi öncesinde, tedavi sırasında ve sonrasında iş güvenliği, çevre koruma kurallarının gerekliliklerini yerine getirebilecek,
  • Fizyoterapi alanında mesleki yasal zorunluluklara uygun, sosyal, kültürel ve evrensel etik değerleri dikkate alarak uygulamaları yapabilecektir.
Ders Tanımı Bu dersin içeriği; düz akım ve kesikli düz akımın varyasyonları, kas kuvvetlendirmesinde ve yara iyileşmesinde kullanılan akım çeşitleri, elektroterapi modalitelerinin kanıta dayalı olarak birbirleri ile karşılaştırılması ve uygulanmasıdır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı ve İçeriği
2 Fizyoterapide Terminoloji Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 7-13
3 Fizyoterapide Ergonomi+Uygulama E-Kaynaklar
4 Akımların Surge'lu ve Kesikli Duruma Getirilmesi Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı,257-263
5 Enterferansiyel Akım+Uygulama Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 69-79
6 Diadinamik Akım+Uygulama Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 61-69
7 Klinik Uygulamalarda Kullanılan Güncel Elektrofizyoterapi Yaklaşımları I+Uygulama Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 13-97
8 Ara Sınav E-Kaynaklar, Powerpoint Sunumları, Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı
9 Klinik Uygulamalarda Kullanılan Güncel Elektrofizyoterapi Yaklaşımları II+Uygulama Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 13-97
10 Klinik Uygulamalarda Kullanılan Güncel Elektrofizyoterapi Yaklaşımları III+Uygulama Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 13-97
11 Elektrik Şoku+Uygulama Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 231-241
12 Matriks Ritim Tedavisi, Ekstra Korporeal Şok Dalga Tedavisi, Uzun Dalga Diatermi+Uygulama E-Kaynaklar, Powerpoint Sunumları
13 Nöromusküler Elektrik Stimulasyonu, Fonksiyonel Elektrik Stimulasyonu, Biyofeedback+Uygulama E-Kaynaklar, Powerpoint Sunumları
14 Fizyoterapide Hasta Hakları ve Evrensel Etik Prensipleri+Uygulama E-Kaynaklar, Powerpoint Sunumları
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sınavı E-Kaynaklar, Powerpoint Sunumları, Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı
Ders Kitabı

Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı

Önerilen Okumalar/Materyaller • Kayıhan H, Dolunay N. (1992) "Isı-Işık Su" Ankara H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
10
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
12
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
5
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
1
16
    Toplam
331

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür.

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır

X
13

Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest